شرح وظایف معاونت برنامه ریزی و توسعه :
1-فراهم آوردن موجبات برنامه ای نمودن فعالیتهای دستگاه های اجرایی واحدهای تابعه و وابسته و برآورد هزینه ها و اعتبارات مورد نیاز جهت درج در بودجه های سالیانه برای تحقق اهداف موردنظر
2-ایجاد ازتباط مستمر با معاونت توسعه و برنامه ریزی استان و سایر مراجع سیاست گذاری در امر برنامه ریزی برای اخذ سیاستها وخط مشی های کلی در زمینه های مربوطه
3-ابلاغ ضوابط ،معیارها و خط مشی های کلی ومشاوره و هدایت در امر برنامه ریزی به دستگاه های وابسته به منظور تهیه وتنظیم طرحها و برنامه ریزی های موردنیاز براساس مقررات مربوطه تهیه و تدوین اسناد توسعه و برنامه های کلی
4-بررسی و تجزیه و تحلیل برنامه های ارائه شده از طرف دستگاهها و تهیه و تنظیم نهایی برنامه ها باتوجه به اهداف و ماموریت های ارسالی استانداری
5-هماهنگی با معاونت برنامه ریزی استانداری و سایر مراجع ذیربط در مورد تایید برنامه های مصوب دستگاهها و واحدهای تابعه و وابسته و انجام پیگیریهای لازم در حوزه مربوطه
6-مطالعه ،بررسی و ارائه طرحها و برنامه های مفید ومناسب درجهت بهبود امور مربوط وپیشبرد اهداف برحسب مورد
7-تهیه و تنظیم گزارش های لازم از نحوه اجرا و میزان پیشرفت طرح ها و برنامه ها و همچنین مشکلات و نارسائیهای مربوط برای آگاهی مراجع ذیربط
8-انجام مطالعات و بررسی های کارشناسی ، تنظیم دستور کارجلسات و بازدیدهای مشترک و تهیه و تنظیم صورت جلسات و گزارشات لازم در این زمینه
9-تنظیم دستورکار برگزاری و تهیه صورت جلسات و پیگیری تصمیمات ومصوبات مربوطه
10-دریافت صورت جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان بررسی و تجزیه وتحلیل موارد مطرح شده درشورا و تهیه و ارسال آن به مبادی ذیربط
11-بررسی وتجزیه وتحلیل اعتبارات پیشنهادی واحدها اعم از اعتبارات هزینه ای و تملک دارائیهای سرمایه ای باتوجه به طرح ها و برامه های مربوط
12-پیگیری های امورات آرد ونان :
الف) تهیه آمارهای مورد لزوم از وضعیت تخصیص و توزیع آرد
ب)تعیین وتأیید سوخت خبازیها
ج)انجام بازرسی از واحدهای تولید نان
د)تشکیل جلسات کار گروه آرد ونان
13-پیگیری مکاتبات با ادارات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ، صنعت و معدن و تجارت ،تعزیرات حکومتی
14پیگیری مصوبات سفر وزراء شهرستان
15-پیگیری امورات ستاد اقتصاد مقاومتی
16-نظارت بر امور یارانه ها و تشکیل پرونده وجداسازی یارانه ها و معرفی به مراجع ذیربط
17-پیگیری برای وصول اعتبارات تخصیصی
18-پیگیری تخصیص اعتبارات جاری و سرمایه ای به منظور پرداخت هزینه های فرمانداری
19-برنانه ریزی و پیگیری امورات رفاهی ، مرخصی ، آموزشی و ارتقاء شغل کارکنان
20-برنامه ریزی برای تشکیل جلسات شورای اداری شهرستان و پیگیری مصوبات جلسه
21-برنامه ریزی و پیگیری رفع نواقص ساختمانی شامل گرمایشی و سرمایشی و نظارت بر نگهداری اموال اداری و ساختمانی.